till er.

du vill komma långt med din ponny och du måste träna hårt, och rida igång honom/henne. men idag gjorde du inte det, för idag snöade det. usch Josefine,du blir blöt och kall och kommer frysa jättemycket. h*n får stå idag. istället lägger man sej i soffan och sover, eller sätter sej vid datorn, eller kollar på tv mm. ponnyn står och väntar på fördelen under dagen. nämligen ridningen. men ryttaren struntade ju i ridningen idag. ponnyn förlorar kontitionen. ponnyn kan få ont. ponnyn får inte ha kul och göra sin fördel med hela dagen. ponnyn får stå där utan ridningen, som förstör. BARA för att ryttaren inte ville bli blöt, kall eller frysa.
-
det är felet jag brukar göra. gång på gång på gång på gång. jag bara förstör allt hela tiden genom att jag är lat, självisk, och för att jag tror att jag "mår dåligt"  om jag går ut och rider i detta "hemska" vädret. SKIT I VAD DET ÄR FÖR VÄDER!!!!! DET FINNS INGET DÅLIGT VÄDER!! BARA DÅLIGA KLÄDER!!!!! SÅ TA PÅ DEJ TJOCKA KLÄDER!!! tjocka strumpor om du fryser om fötterna, tjocka byxor, tjocka handskar, pannband, halsduk, tjockjacka, hästen får ett fleacetäcke.
-
herregud, du behöver bara rida några kilometer. dummadummadumma jag! tänk på hästen inte dej själv, egoistiska du. det är defenitift mitt råd till dej som ryttare! ta på dej varma kläder, och hästen varma saker oxå, visst, bli lite kall o blöt, men tänk på hästen. strunta inte i hoppträningen om du blev lite trött idag i skolan för att ni hade ett jättejobbigt prov. glömde du bort hästen.. där? och DÄR kommer fröken självisk tillbaka.
träningen går du på för att du och din ponny ska träna, det är därför träningen finns. är du trött? gå och lägg dej fram tills det är dags att göra iordning hästen till träningen då!!!!
-
sen kommer detdär " åååhhh, jag vill tävla! men jag måste träna upp konditionen, jag vet inte varför, men h*n tappade den i vintras, jag som tyckte att jag höll igång h*n så att detta inte skulle hända.. träna har jag väl oxå gjort som jag ska??? jag vill oxå tävla!!! gud vad orättvist!!!!!" ja, vad tror du dummer..? ge ALDRIG upp. låt ALLTID hästen komma före. TÄNK PÅ HÄSTEN ISTÄLLET FÖR ATT DU SKA BLI LITE BLÖT OCH FRYSA. du klarar det!! var inte så ego, o självisk!! PONNYN BEHÖVER DITT KOMIGEN, INTE DIN LATHET.
-
det jag berättade om, har tyvär hänt mej. jag kan göra allt för att ha ändrat detdär. men det är försent.. men jag kan inte tävla, för att min häst är inte tillräckligt utbildad. MEN. hade hon varit det så hade detta hänt, det går som i en ond cirkel. du förlorar på att göra som jag. men du vinner på att rida i en kvart, när det är lite dåligt väder. EN KVART. för att du ska kunna tävla på sommaren med din ponny, eller vad du nu hade tänkt att göra. TÄNK EFTER NU. ÄR DET BRA ATT JAG LIGGER OCH SLÖAR PÅ SOFFAN FÖR ATT JAG INTE VILL FRYSA, ÄR DET BRA ATT HÄSTEN INTE FICK MOTIONEN DEN BEHÖVDE??. ni fattar svaret va???  NEJ.
-
detta kommer jag ALDRIG NÅGONSIN göra om på min framtida ponny. h*n o jag ska tävla, träna, rida ut i skogen, och ha demdära kalla och blöta dagarna," komigen nu, vad har du att förlora??"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0