asså dagen..

jag steg upp o åt frukost o allt sånt som man gör på morgonen. sen så har jag kollat på tv halva dagen, filmat syrran när hon red glamour och sen så har jag filmat henne när hon red vickan och sen så red jag vickan :) julia busade lite väl i slutet med vickan, så när det var min tur var det kört. i varje hörn reste hon sej.. men hon gick fint också! bilder och film fick jag :) men kan inte lägga upp filmen för får inte för syrran.. - vickan skulle jag gå framåt med. då började hon resa sej, för att då skulle hon hoppa, jag styrde undan, men hon reste sej gång på gång.. tillslut sa jag till, och hon reste sej högre än någonsin förr.. uscha vad läskigt det var.. julia sa att vi hade kunnat gå omkull ( !!!!!!!) panikslagen var jag efteråt.. snacka om vilja hoppa (!?) och nej jag lovar och svär, hon har inte ont eller något. hon hade bara inte hoppat på ett tag! - flinga red jag efter lite vila, skritt trav galopp, och ett litet skutt i skogen sen skritta och trava av i en uteritt 1 km. jag red flinga på täkten själv. red i ca. en timme. :) tränade på öka och minska i skritt och trav. och ställning i skritt trav och galopp. sen tränade jag galoppfattningar som hon inte kan så bra, sen inte ha dendära hetsgaloppen som hon ALLTID har.. så jag arbetade med halvhalter och ha den lugnaste galopp jag kunde få. hon var duktig för att inte dressyrat på ett tag då jag inte haft tillgång till täkten! men jag måste göra om det 2 gånger i veckan i fordsättningen, för nog är det mer saker i dressyr som vi måste träna på.. - somvanligt så var hon rädd för hinder i början och vägrade.. men sen så kom jag över, och kom 2 gånger till :) sen skulle jag skritta ner för en backe och vi höll på gå omkull.. flingis ramlade på en sten i nerförsbacke och ramlade framåt och slog nästan i nosen i backen, själv slog jag huvudet i backen och höll på ramla av.. men hon reste sej upp och allt gick bra, förutom huvudvärken jag fick.. sen tog jag in henne och gav godis, sen ut o rulla i hagen somvanligt.. sen kollade jag på film en stund med mamma o pappa och sen tog jag en dusch och nu ska jag sova :) bloggar imorgon! sweet dreams :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0